Często słyszę odkąd właścicieli placówek usługowych bądź handlowych takie uwagi: terminale kart? Ale po co mi to…? Moi klienci płacą zawżdy gotówką zaś nie potrzebują tego urządzenia. No właśnie, azaliż ściśle mówiąc nie potrzebują?
Skąd posiadacz sklepu, azaliż innego punktu, dokąd przyjmuje płatności wie, iż jego klienci wolą płacić gotówką, i nie kartą? Przecież dość nie ptak ich o to.
Może gwoli części klientów to spory wysiłek, iżby zabrać ze sobą wystarczającą część gotówki w portfelu, żeby mieć warunki zrewanżować się wewnątrz świadczenia usługi bądź zakupione produkty. Bo powinno się o tym pamiętać, odkryć bankomat w okolicy, aresztować się, zdążyć, etc.
Oczywiście, że z rzadka o tym nie mówią właścicielowi, bądź sprzedawcy, ponieważ alternatywa płacenia kartą nie jest dla klientów najważniejsza.
LICZĄ SIĘ PRZEDE WSZYSTKIM SAME USŁUGI LUB PRODUKTY, KTÓRE CHCĄ ZAKUPIĆ, ICH RENOMA, OPINIE, MIEJSCE, GDZIE MOŻE JE NABYĆ I WŁAŚCICIEL OCZYWIŚCIE. Pytanie tylko: czy nie warto zdawać sobie sprawę tego wysiłku klientów a uprościć dostęp aż do swoich usług czy też towarów, umożliwiając im płatności kartą?
Na owo ewaluowanie everyman właściciel placówki musi sobie tenże sam odpowiedzieć.
Dla tych, którzy w tej chwili obecnie rozważają zainstalowanie terminala płatniczego, lecz nie wiedzą do końca , jakie są tego korzyści i wady, przygotowałem streszczony poradnik.
W 3 punktach pokażę Ci, jakie są zalety zaś wady terminal pos w punkcie usługowym albo handlowym.
1. Nowi klienci. Ci, którzy dopiero zastanawiają się, gdzie dopiąć celu zakupów, jaki sklep/salon/gabinet wybrać. Szukają informacji np. w internecie. Kiedy dwójka placówki są w pobliżu siebie, mają podobny aspekt usług albo produktów zaś zbliżone ceny, klient przypadkiem wyłowić tą, w którym mógłby zapłacić kartą. Szczególnie, jeśliby w jej okolicy nie ma bankomatu.
2. Większy utarg. Możliwość świadczenia dodatkowej usługi w toku jednej wizyty, użycia lepszych materiałów, zakupienia dodatkowych, jednakowoż droższych produktów, etc. To przypuszczalnie znajdować się niemożliwe, jak w trakcie wizyty pojawią się nowe sytuacja i okaże się, że aż do przewidzianej ceny trzeba dołożyć dodatkową kwotę, natomiast klient nie będzie taką dysponował.
Co wówczas zrobić? Prosić go, ażeby poszedł do najbliższego bankomatu, przekazać nr konta a liczyć, że wpłaci brakującą kwotę, rozliczyć się w trakcie kolejnej wizyty?
3. Możliwość podwyższenia cen. Po pierwsze: klienci płacący kartą wydają więcej zaś chętniej aniżeli ci, którzy płacą gotówką. Wynika to z faktu, iż środek płatniczy materialny jest namacalny, wypada go realnie zagwarantować spośród portfela, aczkolwiek waluta na koncie jest wirtualny. Po drugie: fakt wprowadzenia terminalu płatniczego natomiast wynikające z tego udogodnienia być może posłużyć wewnątrz pozór aż do podwyższenia cen.